Wat is een intake?
Met nieuwe klanten hebben we – voordat we aan de slag kunnen – altijd een gesprek waarin we belangrijke zaken afspreken. Dit noemen we de intake. De social media managers en/of online advertising specialist leren in dit gesprek jou als klant kennen en stellen vragen over het bedrijf. Het gaat hier om kernwaarden van het bedrijf en wat je online zou willen uitstralen, maar ook over de doelen die je hebt met social media en/of advertenties. Tijdens de intake maken we afspraken over de samenwerking en de vervolgstappen, zodat beide partijen weten hoe ze verder kunnen.
Social media
Tijdens de intake is meestal al duidelijk of wij social media voor jouw bedrijf gaan doen, en op welke kanalen. In veel gevallen is dit Instagram en Facebook, maar dit kan bijvoorbeeld ook Pinterest of LinkedIn zijn. Tijdens de intake willen de Social Media experts weten wat jullie als bedrijf willen uitstralen en welke onderwerpen we daarvoor kunnen gebruiken. Oftewel: wat wil je op social media aan je (potentiële) klanten laten zien. Dit kunnen mooie foto’s van je producten zijn, of om het persoonlijker te maken foto’s van de mensen achter het bedrijf. Als je wil uitstralen dat je expert bent op jouw gebied, kunnen we tips en informatie delen. Wil je volgers trekken met grappige posts, of juist heel professioneel overkomen? We kunnen ook spreken dat jij als klant regelmatig leuke foto’s opstuurt, zodat wij daar mooie berichten van kunnen maken.
Hier komen we allemaal achter tijdens de intake. De social media managers hebben daarna vaak al allerlei ideeën en gaan voor je aan de slag!
Adverteren
Ook voor de online adverteren specialisten is de informatie over wat je online wil uitstralen natuurlijk belangrijk. Zij zoomen echter wat minder in op het verhaal eromheen, een richten zich vooral op jullie producten en diensten. In de intake worden ook vragen gesteld over de doelgroep die we moeten bereiken. We willen dus weten welke mensen de advertenties het beste kunnen zien. Dit kunnen mannen of juist vrouwen zijn, mensen in een bepaalde leeftijdsgroep of met een bepaalde hobby. Verder worden er afspraken gemaakt over budgetten voor de advertenties en wordt afgesproken hoe de samenwerking verder verloopt.
Met alle informatie op een rijtje gaan onze advertentie specialisten zo gericht mogelijk op zoek naar jouw potentiële klanten, en kunnen ze beginnen aan een campagneplan!