Social Media Marketing Begrippenlijst

Vakjargon? Daar ontkom je als online specialist bijna niet aan. We proberen onze klanten niet te veel te vervelen met deze taal, maar soms komt het voor dat het specifieke begrip nou eenmaal echt het beste met een moeilijke term wordt uitgelegd. Geen paniek! We leggen het hier graag even helemaal netjes uitgebreid voor je uit. Mis je een term of snap je alsnog iets niet? We leggen het je graag uit! Bel/mail met jouw specialist of vraag onderaan de pagina of we toch nog iets kunnen ophelderen. 

Retargeting

Retargeting is een essentieel onderdeel van de online marketing. In de ideale wereld koopt iedere websitebezoeker direct als ze op de website komen. Echter, in

Meer leren »

CTR (click-through-rate)

CTR staat voor click-through-rate, ook wel doorklikratio genoemd. De CTR is een percentage dat aangeeft hoe waarschijnlijk het is dat iemand op een advertentie klikt.

Meer leren »

Tone of Voice

De tone of voice is de manier waarop een bedrijf of merk met zijn klanten communiceert door middel van spraak en tekst. Voor de marketingcommunicatiestrategie

Meer leren »

LinkedIn Pagina

Wat is LinkedIn? LinkedIn is een social mediaplatform dat zich richt op het onderhouden van je zakelijke netwerk. Je gebruikt dit platform om verbinding te

Meer leren »

See Think Do Care

Het STDC-model is overzicht gemaakt om de volledige klantreis te visualiseren. Het bestaat uit 4 stappen: See, Think, Do en Care waarbij iedere stap voor

Meer leren »

Kontentino

Wanneer je kiest voor social media uitbesteden wil je natuurlijk wel de controle houden. Kontentino is een social media tool die wij gebruiken bij het

Meer leren »

Content

Wat is content? Content is een heel breed woord dat vaak voorkomt, voornamelijk in de wereld van marketing & communicatie. Het woord ‘content’ betekent letterlijk

Meer leren »

Stockfoto’s

Wat zijn stockfoto’s? Een beeld zegt meer dan duizend woorden, maar dan moet je wel beeld hebben! Een tekst wordt makkelijker te begrijpen als er

Meer leren »

Help! Ik mis een term

Heb je iets gelezen in een mail of blog wat je niet begreep, maar kan je het hier niet terugvinden? Geen paniek. Vul hieronder in welke term wat meer uitleg nodig heeft en we gaan er mee aan de slag.