Retargeting

Retargeting is een essentieel onderdeel van de online marketing. In de ideale wereld koopt iedere websitebezoeker direct als ze op de website komen. Echter, in de praktijk komt dit niet vaak voor. De retargeting is bedacht om websitebezoekers terug te halen om alsnog een conversie achter te laten. Dit kan een aankoop zijn, maar bijvoorbeeld ook een offerte aanvraag, lead, telefonisch contact of chatbericht. 

Hoe werkt retargeting?

De websitebezoekers worden tijdens hun sessie op de site gesignaleerd. Met bijvoorbeeld de Facebook Pixel kan Meta/Facebook meten of iemand een product bekijkt, koopt of op een knop drukt. Daarnaast wordt die websitebezoeker anoniem opgeslagen in Facebook. Die informatie kan worden gebruikt voor de retargeting. Zo is het mogelijk om iemand die een specifiek product heeft bekeken op de site datzelfde product direct te laten zien in Facebook of Instagram. Door deze informatie uit de Facebook Pixel te gebruiken is het mogelijk enorm relevante advertenties te maken die perfect aansluiten bij de interesses van de potentiële klant en daarmee is de kans dat iemand bij een volgende sessie wel koopt vergroot. Als social media bureau helpen wij jou graag verder!

Alles helder?

Mooi! Zo niet, geen probleem. Dan staat jouw Social Media specialist natuurlijk voor je klaar. Heb je die niet? Dat valt op te lossen. Bekijk onze diensten

Help! Ik heb meer opheldering nodig

Heb je iets gelezen in een mail of blog wat je niet begreep, maar kan je het hier niet terugvinden? Geen paniek. Vul hieronder in welke term wat meer uitleg nodig heeft en we gaan er mee aan de slag.