ROAS (Return on Ad Spent)

Wanneer je ons pakket afneemt met het pakket Online Adverteren Uitbesteden en mensen kunnen betalen op jouw website, is de kans groot dat jouw online advertentie specialist de term ROAS gebruikt.

ROAS staat voor Return On Ad Spent. Met de ROAS bereken je hoeveel opbrengst je hebt ontvangen voor je advertentie uitgaven.

Hoe moet je ROAS berekenen?

De formule om de ROAS uit te rekenen is niet heel moeilijk:
ROAS = Omzet uit advertenties / Kosten voor de advertenties

Bijvoorbeeld: Een kledingwinkel besluit voor hun webshop een campagne op te zetten om de herfstcollectie te promoten. Samen met hun Online Advertentie Specialist verzinnen ze een slim campagneplan. Een maand later zijn de resultaten binnen. Met hun advertentiebudget van €1000 verkochten ze voor €4000 aan kleding. Als we de formule hierboven invullen kunnen we de ROAS berekenen:

ROAS = 4000/1000 = 4

Voor elke euro die ze in de campagne investeren verdienen ze 4 euro terug.

Alles helder?

Mooi! Zo niet, geen probleem. Dan staat jouw Social Media specialist natuurlijk voor je klaar. Heb je die niet? Dat valt op te lossen. Bekijk onze diensten

Help! Ik heb meer opheldering nodig

Heb je iets gelezen in een mail of blog wat je niet begreep, maar kan je het hier niet terugvinden? Geen paniek. Vul hieronder in welke term wat meer uitleg nodig heeft en we gaan er mee aan de slag.