Wat is een CTA?
Een CTA is de afkorting voor ‘call-to-action’, oftewel: aanzet tot actie! Dit kan in de vorm van een algemene kreet zoals ‘klik hier’ of meer specifiek ‘vraag hier een brochure over onze dienst aan’. Deze buttons vind je terug op de website, maar kun je ook inzetten voor content en advertenties. Ten allen tijden wil je een boodschap uitdragen die aanzet tot actie. Waarom? Dit kan voor diverse doeleinden:
- Bestellen van jouw product en/of dienst
- Om leads te genereren
- Inschrijvingen voor nieuwsbrief stimuleren
- Enquêtes afnemen
- Om bezoekers op je website te houden
Waarom zijn CTA’s belangrijk?
Je wilt natuurlijk (potentiële) klanten overhalen om je product te kopen, een brochure aan te vragen of jouw website te bezoeken. Call to actions zijn een belangrijke methode om klanten over te halen om actie te ondernemen, of in ieder geval te sturen naar die actie! Meer vragen over CTA’s? Neem dan contact op met een social media bureau.
Extra bijvangst!
Door CTA’s in te zetten stimuleer je ook de CTR en kun je het bounce percentage verlagen. Win-win toch? 🙂