Michael
Michael

Online Adverteren in 2024? Deze trends ziet Social Media Hulp

2023 was voor de online advertentiewereld een turbulente tijd. De ene na de andere maatregel vanuit de EU wordt opgelegd om adverteren eerlijker en privacyvriendelijker te maken. Belangrijke ingrepen, maar wel ingrepen waar onze adverteerders goed mee om moeten leren gaan.

In deze blog:

Targeting? Wat is dat?

Zo is in 2023 een trend ingezet die ik niet snel weg zie gaan; het wegvallen van verschillende targeting manieren. Waar we vroeger gemakkelijk een doelgroep konden selecteren, vergt dat nu steeds meer specialistisch werk om aan de juiste persoon de juiste advertentie te laten zien. Zowel Meta (Facebook, Instagram en meer) als Google zijn hard aan het werk de beste advertentiemogelijkheden aan te bieden terwijl ze voldoen aan de regelgeving van de EU. In 2023 zagen we twee grote nieuwe campagnemogelijkheden voor eCommerce opkomen. Onderzoek alles, behoud het goede, wat ons betreft. Ook in 2024 is de volgende campagnemogelijkheid aangekondigd, deze keer meer op het gebied van Branding. 

Spamaanvallen

Je wilt niet weten hoeveel klanten naar ons toe zijn gekomen in de laatste maanden van 2023 met screenshots van berichten: “Klopt dit? Is dit spam?” 9/10 keer konden we snel “ja” antwoorden. Spamberichten (voornamelijk op Meta) zijn orde van de dag. En met 10/10 berichten waren we superblij; Liever vaak reageren op een vraag van een klant, dan het belletje ontvangen dat er een klant gehackt is. Dus even specifiek voor onze klanten; Twijfel je over een bericht in 2024? Klik nergens op, stuur een screenshot naar jouw contactpersoon en wij schatten het zo voor je in of het veilig is of niet. We hebben zo onderhand alle varianten wel gezien. 

Opkomende kanalen

“TikTok? Oh, dat appje waar tienermeisjes dansjes uploaden.” Begin 2023 kwam je misschien nog weg met dit antwoord, maar eigenlijk liep je dan al flink achter de feiten aan. TikTok heeft een grote ontwikkeling doorgemaakt. De dansende meisjes zijn niet vertrokken, maar auto-kijkende papa’s, schoonmaaktips voor de jongvolwassenen en het laatste gamenieuws vonden hun weg naar de app waar alles draait om mini-filmpjes. Alle data wijst erop dat TikTok groeit en de gemiddelde gebruiker van TikTok steeds ouder wordt. Een beetje ondernemer ruikt het al direct; hier liggen kansen! 

Technische marketing is onmisbaar

Ik had het er al even over, maar targeting en privacy is belangrijker dan ooit. Het goed meten van de doelen van onze klanten is bijna een dagtaak geworden en niets lijkt erop dat dit gemakkelijker wordt. Het is al definitief dat het belangrijkste meetinstrument om de online doelen te meten (3rd party web-trackers) gaat stoppen in het vierde kwartaal van 2024. 

Is dat een probleem? Zeker. Opgesomd:

  • Zonder meting weten we niet wat er werkt en wat niet. Hierdoor kunnen wij de campagne niet verbeteren
  • Zonder conversies (online doelen die behaald zijn, zoals een aankoop of offerte-aanvraag) terug te koppelen aan Google, Meta en de andere platformen, weten de platforms niet welke doelgroep op welke tekst of afbeelding klikt. De resultaten hebben er flink onder te lijden.

De alarmbellen gingen even flink af op kantoor, maar de marketingwereld zou de marketingwereld niet zijn om hier een oplossing voor te hebben gevonden: Server Side Tagging. Een nieuwe, toekomstbestendige manier om data goed te lezen. De eerste testen zijn al gedaan en gemiddeld zien we stijgingen tussen de 30% en 50% in de resultaten! Goed nieuws dus. Wij (of voornamelijk onze technische baas Bram) kunnen hier uren over praten, dus mocht je dit alvast willen regelen, neem gerust even contact op. 

Stilstaan = geen optie

Wil je even een maandje overslaan in de online marketingwereld, zal het voelen dat je twee maanden aan nieuws hebt gemist. Bijna dagelijks liggen er nieuwe kansen en uitdagingen op je pad. Dat maakt het werk als Online Advertentie Specialist zo uitdagend en divers. Een keer met ons sparren? Neem gerust contact op 👇

Ook jouw Online Adverteren laten uitbesteden?

Ook jouw social media bij ons achterlaten? Ontdek hoe wij al 200+ klanten verder helpen met hun online advertenties

Meer lezen?

4 boxes with text inside
Online Adverteren Uitbesteden
Michael

Wat is het ‘See, Think, Do, Care’ (stdc) model?

In de digitale wereld van vandaag is het essentieel voor elk bedrijf om zijn online aanwezigheid effectief te beheren. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw producten of diensten de juiste doelgroep bereiken? Hoe weet je welke strategieën effectief zijn en welke aanpassingen nodig zijn om de resultaten te verbeteren? Het antwoord ligt in het begrijpen en toepassen van het STDC-model – een krachtig kader voor online adverteren.

Lees verder »
Social Media Uitbesteden
Irene

Wat worden dé 4 social trends in 2024?

De laatste maanden van 2023 vliegen om. Van Black Friday deals vallen we in de kerstdrukte en voor je het weet sta je met familie en vrienden te proosten op een knallend nieuwjaar. 2024, here we come! En ja, ook in 2024 blijft Social Media belangrijker dan óóit. Bestaande trends worden nog populairder, maar sommige trends worden ook in een vernieuwd jasje gestoken óf zijn zelfs compleet nieuw. Wij hebben de 4 belangrijkste trends op een rij gezet. Pak een kop koffie en lees snel verder!

Lees verder »
Online Adverteren Uitbesteden
Michael

Online Adverteren in 2024? Deze trends ziet Social Media Hulp

2023 was voor de online advertentiewereld een turbulente tijd. De ene na de andere maatregel vanuit de EU wordt opgelegd om adverteren eerlijker en privacyvriendelijker te maken. Belangrijke ingrepen, maar wel ingrepen waar onze adverteerders goed mee om moeten leren gaan.

Lees verder »
Social Media Uitbesteden
Charlotte

10 veelvoorkomende blunders op social media

Je denkt misschien dat het een eitje is. Je maakt zakelijke accounts aan op Facebook, Instagram, LinkedIn en/of Twitter. Je streeft ernaar om geweldige content te creëren en deelt een voorproefje van je nieuwste product of vertelt iets over je diensten. Elke dag check je of er nieuwe likes of volgers zijn bijgekomen. Maar al snel merk je dat het lastiger is dan verwacht en weinig impact heeft. Hoe kan dat? Waarschijnlijk maak je een van deze veelvoorkomende fouten!

Lees verder »
Man falling into hole
Social Media Uitbesteden
Joran

Valkuilen wanneer je zelf met social media begint

Tegenwoordig kun je er simpelweg niet meer omheen: Social media. Het is iets waarvan je al snel kan denken: “Dat doe ik wel effe”. Maar toch blijkt vaak uit de praktijk dat je dit toch niet “effe” doet! 😉 Je neemt je voor om elke dag wat te plaatsen op je tijdlijn, maar omdat je het zo druk hebt verlies je deze taak al snel uit het oog. Of je weet gewoon niet wat je erop zou moeten zetten. Zelf je social media onderhouden? Bij deze de meest voorkomende valkuilen!

Lees verder »
Social Media Uitbesteden
Charlotte

Zo kies je de juiste social media kanalen voor jouw bedrijf

In de moderne zakenwereld is een sterke online aanwezigheid en socialmediamarketing essentieel voor het succes van bijna elk bedrijf. Echter, met zoveel verschillende socialmediaplatformen om uit te kiezen kan het lastig zijn om te bepalen welke kanalen je het beste in kunt zetten. Hoe weet je of je hier de juiste keuze in maakt? Je leest het in deze blog!

Lees verder »