Chalet Invest overklast de markt met slimme leadgeneratie

Chalet Invest had alles goed geregeld, behalve het binnenhalen van nieuwe klanten. De aanwas bleef achter en het team had geen tijd om het merk goed te laten zien. Door onze slimme social campagnes kwam hier snel verandering in. Al binnen een paar maanden waren er zoveel aanvragen, dat het grootste probleem ineens niet meer de leads waren, maar het vinden van extra mensen om alles op te volgen.

Van te weinig leads naar te weinig personeel

Social media is voor Chalet Invest nu het vaste startpunt voor nieuwe klanten. Social media is hier bewust anders opgepakt. Niet zomaar roepen, maar vooral op zoek naar de mensen die écht geïnteresseerd zijn in een chalet. Door de juiste vragen te stellen in het formulier stroomden er dagelijks kwalitatieve aanvragen binnen. Elke campagne werd doordacht opgezet en steeds weer aangescherpt op basis van de reacties. Hierdoor lag het aantal relevante leads direct veel hoger.

Vanaf de eerste dag zijn alle reacties gekoppeld aan het eigen CRM. Dat betekent: geen lijstjes meer, geen losse e-mails, maar direct overzicht. Medewerkers zien meteen wie er binnenkomt en waar de interesse ligt. Zo kan er snel geschakeld worden en sluit het gesprek altijd aan op de vraag van de klant. Ook toen de aanvragen flink omhoog gingen, bleef het overzicht behouden en werden leads zonder omwegen opgevolgd.

Het echte kantelpunt kwam toen de aanvragen zo hard binnenliepen dat het team het niet meer alleen aankon. Er zijn extra mensen aangenomen om op alle vragen en verzoeken persoonlijk te kunnen reageren. Dat is pas een luxeprobleem: groeien omdat je te veel aanwas hebt. Nieuwe kopers stonden vooraan en kregen meteen de juiste informatie, simpelweg omdat het interne proces nu vanzelf meegroeit. Dat merkten klanten aan alles: snelle reacties, persoonlijke aandacht, en meer verkochte chalets.

“De grootste uitdaging werd niet het vinden van kopers, maar het bijbenen van de aanvragen. Dat is groei waar je het voor doet.”

Klant aan het woord

Jan Kees Nentjes – Chalet Invest

”Dankzij Social Media Hulp is Instagram en Linkedin niet langer het ondergeschoven kind. De afstemming verloopt erg prettig door het laagdrempelige contact. Social Media Hulp denkt goed mee over de vraag hoe wij onze doelgroep zo goed mogelijk bereiken. Zeer tevreden!“

 

Word jij ons volgend succesverhaal?

Neem dan vrijblijvend contact op met Allan!

Vraag een offerte aan

Deze website wordt beveiligd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Terms of Service.