Okeedo
Okeedo is een snelgroeiend detacheringsbureau voor de zorg met opdrachtgevers door het hele land. Voor het werven van kandidaten waren zij voor een groot deel afhankelijk van vacaturewebsites zoals Indeed. Dit kostte veel tijd, geld en het aantal sollicitaties viel tegen waardoor vacatures niet altijd snel konden worden vervuld. Om de groei niet te belemmeren, moest er een oplossing komen.
Geleverde diensten
Bekijk de sociale kanelen
Social Media Recruitment is nu de grootste bron van sollicitaties!
Wij hebben een groot aantal a/b testen gedaan. Hierbij hebben we, naast verschillende visuals en tekstvarianten, ook getest of wij kandidaten beter via de website of via op maat gemaakte leadformulieren binnen Facebook/Instagram/LinkedIn konden laten reageren op vacatures. Deze leadformulieren waren de overtuigende winnaar. Deze advertenties leverden in het eerste jaar namelijk 5000 sollicitaties op!
Maar hier houdt het niet op. Voor elke vacature voegen we specifieke vragen toe om de lead te kunnen kwalificeren. Dit kunnen alle vragen zijn, denk bijvoorbeeld aan vragen over opleidingsniveau, beschikbaarheid of motivatie. Met de antwoorden worden de leads direct gekwalificeerd. Ongeschikte kandidaten worden er direct uit gefilterd zodat er alleen geschikte kandidaten (leads) aan Okeedo worden doorgestuurd.
En het gaat nog verder. Want de leads die via Social Media binnenkomen, zijn real-time gekoppeld aan het ATS (Applicant Tracking Software) van Okeedo. Vanuit hier worden leads direct verder opgevolgd en kunnen wij de resultaten ook zien.
Resultaten 👇
- Jaarlijks 5.000+ sollicitaties via Social Media Recruitment.
- Tijd dat een vacature open staat is met 83% verminderd.
- Sollicitaties via social media komen real-time binnen in het CRM van Okeedo.
" Dankzij de advertenties van Social Media Hulp hebben wij in het eerste jaar meer dan 5000 sollicitaties ontvangen "
Klant aan het woord
Bert Vis – Jumbo Bert Vis
” Social Media Hulp houdt ook de hypes goed in de gaten, zo hebben wij mee gedaan aan the Floor is Lava. Deze ludieke actie heeft meer dan 1 miljoen mensen bereikt en alle lokale kranten gehaald. “