1. Zet ons aan het werk!
Niet alles valt te plannen, natuurlijk, maar jouw gestroomlijnde social media kan gelukkig wel voortijdig gepland worden. Zo voorkom je last-minute stress en ben je altijd klaar om met toffe inhakers en campagnes te komen. Laat dus snel weten als je goede ideeën hebt, of als je juist op zoek bent naar inspiratie. Jouw social media specialist staat klaar om samen met jou te sparren en te werken aan een succesvolle social media-strategie.
2. Schiet alvast foto’s en video’s
Een leuk fotomoment met je collega’s of werknemers is onmisbaar voor jouw social media-accounts, en zorgt tegelijkertijd voor leuke herinneringen voor jezelf. Maar tijdens de feestdagen kan het druk zijn in je zaak, en voor je het weet is het al 15 januari en heb je nog steeds geen leuke foto’s om te delen op social media.
Daarom is het een goed idee om het moment waarop je foto’s en video’s maakt, te plannen voor de drukte. Zo kun je bijvoorbeeld alvast foto’s maken op 9 december, voordat iedereen druk bezig is met voorbereidingen voor de feestdagen. Niemand zal opmerken dat je de foto’s op een andere dag hebt gemaakt, en jij hebt toch leuke content om te delen op social media. Zo kun je jouw volgers blijven vermaken tijdens de feestdagen, zonder dat je zelf in de stress raakt.
3. Negeer de blauwe knop op Facebook voor meer bereik
Als je wilt dat je berichten op Facebook meer bereik hebben, dan kun je de blauwe knop met ‘promoten’ gebruiken. Maar dat is lang niet altijd de beste manier om de beste resultaten te behalen. Als je in december zoveel mogelijk relevante personen wilt bereiken met jouw posts, dan is het beter om contact op te nemen met jouw social media manager. Zij kan je helpen met het opstellen van een social media-strategie die is afgestemd op jouw doelen en doelgroep, zodat je het maximale resultaat kunt behalen met je social media-inspanningen.