Patrick

Patrick

Waarom social media uitbesteden voor je bedrijf?

Social Media is niet meer weg te denken. Ook voor veel bedrijven heeft het een belangrijke rol gekregen. Wil je weten welke voordelen er te behalen zijn bij het uitbesteden van social media voor jouw bedrijf? Lees het hieronder!

In deze blog

Ook jouw doelgroep zit op social media

Het social media gebruik is gigantisch groot, en blijft maar groeien. Ten eerste zijn er steeds meer mensen die gebruik maken van social media, maar daarnaast stijgt ook de hoeveelheid tijd die een gebruiker op social media besteedt. Het maakt voor miljoenen mensen deel uit van het dagelijkse leven. Ze staan ermee op, en gaan ermee naar bed. Je kunt er eigenlijk wel vanuit gaan dat ook jouw doelgroep op minimaal een van de social media platformen te vinden is. Een social media expert kan je helpen om te bepalen welk platform het populairst is bij jouw doelgroep, zodat je jouw producten en diensten via die weg kan promoten.

Als jouw bedrijf niet actief is op social media laat je dus heel veel kansen liggen. Al helemaal als je je bedenkt dat veel concurrenten hier wél gebruik van maken! 

Vergroot je naamsbekendheid

Voor herkenbaarheid van jouw bedrijfs- of productnaam is er momenteel geen beter kanaal dan social media. Je vergroot de online aanwezigheid van jouw bedrijf en zorgt dat jouw doelgroep regelmatig jouw logo of bedrijfsnaam voorbij zien komen. Hierdoor leren volgers je bedrijf kennen en zorg je dat je een vertrouwde naam wordt onder je doelgroep. Regelmatige berichten zorgen dat je top-of-mind blijft bij je volgers. Dat zorgt ervoor dat ze eerder aan jouw bedrijf denken als ze een product of dienst nodig zijn.

Verder heb je met goede social media marketing invloed op waar je bekend om staat als bedrijf. Als mensen vaak genoeg berichten van jou zien, beïnvloed je welke associaties ze maken als ze aan jouw bedrijf denken. Dit kunnen we doen door dit consistent uit te stralen in de berichten die geplaatst worden.

Efficiënt adverteren

Met social media marketing kun je heel specifiek een doelgroep aanspreken. Kortom: we laten de advertenties zien aan mensen die het meest waarschijnlijk geïnteresseerd zijn. Dit kan op basis van bijvoorbeeld leeftijd, geslacht of woonplaats. Daarmee maximaliseer je het resultaat van je advertenties. Dit maakt het efficiënte en relatief goedkope manier van adverteren.

Vergeleken met traditionele media is adverteren via social media ook wendbaar. Een social media expert kan precies zien hoeveel mensen er zijn bereikt en hoeveel acties hieruit gekomen zijn. Wij kunnen daarmee de effectiviteit van verschillende advertenties en doelgroepen met elkaar vergelijken, en snel aanpassingen doen.

Krijg expertstatus onder je doelgroep

Een goed onderhouden social media pagina zorgt ervoor dat je professioneel overkomt bij je doelgroep. Omdat veel bedrijven al actief zijn op social media, wordt dit in vaak zelfs verwacht. Consumenten gaan bijvoorbeeld naar social media om informatie te vinden over je bedrijf. Als ze daar zien dat je social media op een professionele manier wordt bijgehouden, wordt je eerder als expert gezien. Ook aan likes en volgers zien mensen dat je betrouwbaar bent en populair binnen je doelgroep.

Als er geen goed bijgehouden pagina gevonden wordt, kun je daarmee zelfs klanten mislopen.

Meer verkeer op je website

Het genereren van website bezoeken kan ook goed via social media. Zo kun je in berichten linkjes plaatsen waarmee mensen naar de website gaan, zodat ze die altijd makkelijk kunnen vinden. Actief zijn op social media zorgt er ook voor dat je makkelijker te vinden bent via Google. Uiteindelijk levert dit je leads of verkopen op!

Beïnvloed het koopgedrag van je klanten

Voor veel bedrijven uiteindelijk het belangrijkste: jouw product of dienst verkopen. Met social media marketing kun je op veel verschillende manieren jouw producten of diensten laten zien. Je maakt mensen bewust van dat het bestaat, hoe het ze kan helpen en waarom ze het bij jou zouden moeten kopen. Mensen blijven ook op de hoogte van kortingen en nieuwe producten. Dit kan ervoor zorgen dat je direct meer verkoopt, bijvoorbeeld omdat mensen op een link naar jouw webshop klikken. Het kan ook zorgen dat mensen in de toekomst eerder aan jouw bedrijf denken op het moment dat ze iets nodig zijn.

Dit kan ervoor zorgen dat je meer klanten krijgt. Eerder genoemde punten zoals: naamsbekendheid, verkeer op je website en expertstatus hebben ook allemaal direct of indirect invloed op je verkopen.

Hulp nodig bij social media?

Wil je maximaal voordeel halen uit de mogelijkheden van social media voor jouw bedrijf? Dat vergt veel discipline en regelmaat. Veel ondernemers kiezen daarom voor social media uitbesteden. Een van onze social media experts gaat dan voor aan aan de slag, zodat je er zelf geen werk van hebt!

Ook jouw Social Media laten uitbesteden?

Ook jouw social media bij ons achterlaten? Ontdek hoe wij al 200+ klanten verder helpen met hun social media

Meer lezen?

4 boxes with text inside
Online Adverteren Uitbesteden
Michael

Wat is het ‘See, Think, Do, Care’ (stdc) model?

In de digitale wereld van vandaag is het essentieel voor elk bedrijf om zijn online aanwezigheid effectief te beheren. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw producten of diensten de juiste doelgroep bereiken? Hoe weet je welke strategieën effectief zijn en welke aanpassingen nodig zijn om de resultaten te verbeteren? Het antwoord ligt in het begrijpen en toepassen van het STDC-model – een krachtig kader voor online adverteren.

Lees verder »
Social Media Uitbesteden
Irene

Wat worden dé 4 social trends in 2024?

De laatste maanden van 2023 vliegen om. Van Black Friday deals vallen we in de kerstdrukte en voor je het weet sta je met familie en vrienden te proosten op een knallend nieuwjaar. 2024, here we come! En ja, ook in 2024 blijft Social Media belangrijker dan óóit. Bestaande trends worden nog populairder, maar sommige trends worden ook in een vernieuwd jasje gestoken óf zijn zelfs compleet nieuw. Wij hebben de 4 belangrijkste trends op een rij gezet. Pak een kop koffie en lees snel verder!

Lees verder »
Online Adverteren Uitbesteden
Michael

Online Adverteren in 2024? Deze trends ziet Social Media Hulp

2023 was voor de online advertentiewereld een turbulente tijd. De ene na de andere maatregel vanuit de EU wordt opgelegd om adverteren eerlijker en privacyvriendelijker te maken. Belangrijke ingrepen, maar wel ingrepen waar onze adverteerders goed mee om moeten leren gaan.

Lees verder »
Social Media Uitbesteden
Charlotte

10 veelvoorkomende blunders op social media

Je denkt misschien dat het een eitje is. Je maakt zakelijke accounts aan op Facebook, Instagram, LinkedIn en/of Twitter. Je streeft ernaar om geweldige content te creëren en deelt een voorproefje van je nieuwste product of vertelt iets over je diensten. Elke dag check je of er nieuwe likes of volgers zijn bijgekomen. Maar al snel merk je dat het lastiger is dan verwacht en weinig impact heeft. Hoe kan dat? Waarschijnlijk maak je een van deze veelvoorkomende fouten!

Lees verder »
Man falling into hole
Social Media Uitbesteden
Joran

Valkuilen wanneer je zelf met social media begint

Tegenwoordig kun je er simpelweg niet meer omheen: Social media. Het is iets waarvan je al snel kan denken: “Dat doe ik wel effe”. Maar toch blijkt vaak uit de praktijk dat je dit toch niet “effe” doet! 😉 Je neemt je voor om elke dag wat te plaatsen op je tijdlijn, maar omdat je het zo druk hebt verlies je deze taak al snel uit het oog. Of je weet gewoon niet wat je erop zou moeten zetten. Zelf je social media onderhouden? Bij deze de meest voorkomende valkuilen!

Lees verder »
Social Media Uitbesteden
Charlotte

Zo kies je de juiste social media kanalen voor jouw bedrijf

In de moderne zakenwereld is een sterke online aanwezigheid en socialmediamarketing essentieel voor het succes van bijna elk bedrijf. Echter, met zoveel verschillende socialmediaplatformen om uit te kiezen kan het lastig zijn om te bepalen welke kanalen je het beste in kunt zetten. Hoe weet je of je hier de juiste keuze in maakt? Je leest het in deze blog!

Lees verder »