Transparante PNG

Wat is een transparante PNG? PNG staat voor Portable Network Graphics, oftewel: een afbeelding. Een PNG is geschikt om te gebruiken op het internet, bijvoorbeeld op je website! Een transparante PNG is eigenlijk gewoon een afbeelding tegen een doorzichtige achtergrond. Ook kun je er voor kiezen de afbeelding zelf (deels) doorzichtig te maken! Kom je […]

Intake

Wat is een intake? Met nieuwe klanten hebben we – voordat we aan de slag kunnen – altijd een gesprek waarin we belangrijke zaken afspreken. Dit noemen we de intake. De social media managers en/of online advertising specialist leren in dit gesprek jou als klant kennen en stellen vragen over het bedrijf. Het gaat hier […]

Landingspagina

Landingspagina  Wat is een landingspagina, waarom heb ik deze nodig en hoe maak ik van een landingspagina een goede landingspagina? Drie goede vragen waar wij het antwoord op hebben!  Wat is een landingspagina?  Eigenlijk is het heel simpel: een landingspagina is een pagina op je website, waar je vanuit een ander medium naar verwijst. Het […]

Leadcampagne

Wat is een leadcampagne? Een leadcampagne is één van de optimalisatiemogelijkheden binnen Facebook adverteren. Zoals de naam verklapt is het een campagne specifiek gericht op het verzamelen van leads. Dit kan uiteraard met een invulformulier op de website, maar de leadcampagne gebruikt de data van Facebook om effectiever te adverteren. Facebook weet de naam, het […]

Persona

Wat is een persona? Een persona is een fictief persoon, die jouw dienst of product (doelgroep) representeert. Deze persona ontstaat uit onderzoek naar de behoeften en wensen van jouw doelgroep. Het is als online marketeer of social media manager ontzettend belangrijk om de wensen van jouw doelgroep te kennen en en daarop in te kunnen […]

Hashtag

Wat is een hashtag? Op Social Media worden er veel hashtags gebruikt. Dit zijn woorden met een # teken ervoor. Bijvoorbeeld #website of #socialmedia. Dit #teken wordt hash genoemd, of ook wel hekje. Een hashtag is dus een woord(combinatie) waar een hekje voor wordt geplaatst!  Waarom gebruiken we hashtags op Social Media? Het gebruiken van […]

Clickbait

Wat is clickbait? Clickbait wordt letterlijk vertaald als ‘klik-aas”. Het zijn sensationele afbeeldingen of titels die mensen moeten misleiden om op een link te klikken. Dit gebeurt veel op social media. Dit gaat dus nog een stap verder dan kranten die een aansprekende kop gebruiken. Bij clickbait wordt bewust de verwachting geschept dat het om […]

Winactie

Wat is een winactie? Je kent ze vast wel, die bekende ‘like, share & win’ winacties. Hartstikke leuk om te doen. Dit zijn jouw ways-to-go: Zorg voor een leuke prijs om weg te geven; Deel alle informatie; Zorg voor een leuke foto of video waardoor de post goed opvalt; Informeer de deelnemers achteraf ook over […]

CTA (Call-to-action)

Wat is een CTA? Een CTA is de afkorting voor ‘call-to-action’, oftewel: aanzet tot actie! Dit kan in de vorm van een algemene kreet zoals ‘klik hier’ of meer specifiek ‘vraag hier een brochure over onze dienst aan’. Deze buttons vind je terug op de website, maar kun je ook inzetten voor content en advertenties. […]

Stockmuziek

Wat is stockmuziek? Stockmuziek is muziek die gebruikt mag worden voor verschillende (marketing)communicatie-uitingen voor je bedrijf. Een voorbeeld is een social media bericht waarin je een video deelt met een gedownload muziekje op de achtergrond. Rechten en wettelijke regels Vaak wordt gezegd dat stockmuziek rechtenvrij is. Maar dit klopt niet helemaal. Rechtenvrije muziek bestaat eigenlijk […]