Influencers
Wat is een influencer? Je hebt er vast al eens van gehoord: influencers. Je vindt influencers op de meeste social media kanalen, maar vooral Instagram en Youtube zijn hét platform voor influencers. Maar wat zijn influencers nu eigenlijk? Een influencer is iemand met veel invloed op social media kanalen. Influencers volgen de laatste trends, proberen […]
Interactie
Wat is interactie? Je ziet het vast vaak voorbij komen in social media marketing: het woord “interactie”. Maar wat betekent het nou precies? Wanneer iets of iemand op iets of iemand reageert, vindt er interactie plaats. Het is dus een wisselwerking tussen bijvoorbeeld twee of meer mensen. Interactie vindt ook plaats op social media. Een […]
Social Media Marketing
Wat is Social Media Marketing? Social Media Marketing is een marketingtechniek, waarbij social media kanalen worden ingezet om bedrijven te promoten. Social media kanalen zijn onder andere Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter. Via deze social media kanalen kun je informatie met elkaar uitwisselen. Met Social Media Marketing kun je jouw bedrijf online, via social media […]
Stock content
Wat is stock content? Zoals je hier kunt lezen zijn er 2 soorten content: Flow content en stock content. Nieuwtjes en andere actuele dingen zijn altijd leuk om te plaatsen en zorgen voor interactie, maar je wilt op je pagina natuurlijk ook informatie geven over diensten of producten die je levert. Dit doe je met […]
THINK-fase
Wat is de THINK-fase? De THINK-fase is de tweede fase in het See-Think-Do-Care (STDC) Model. Dit is een model gemaakt om de complete klantreis te visualiseren. In de SEE-fase is merkbekendheid gecreëerd bij mensen die nog niet directe koopintentie hebben. In de THINK-fase begint de koopintentie toe te nemen. De potentiële klant weet nu naar welk product of welke […]
SEE-fase
Wat is de SEE fase? De SEE-fase is de eerste fase in het See-Think-Do-Care (STDC) Model. Dit is een model gemaakt om de complete klantreis te visualiseren. In de SEE-fase is de klant eigenlijk nog geen klant aangezien de koopintentie nog ontbreekt. Het gaat in deze fase vooral om zichtbaarheid creëren bij mensen die later klant […]
Tone of Voice
Tone of Voice De tone of voice is de manier waarop een bedrijf of merk met zijn klanten communiceert door middel van spraak en tekst. Voor de marketingcommunicatiestrategie en positionering is het belangrijk om consistent te zijn in alle marketingcommunicateuitingen. Zo ook in de tone of voice. Maar hoe bepaal je de juiste tone of […]
ROAS (Return on Ad Spent)
ROAS (Return on Ad Spent) Wanneer je ons pakket afneemt met het pakket Online Adverteren Uitbesteden en mensen kunnen betalen op jouw website, is de kans groot dat jouw online advertentie specialist de term ROAS gebruikt. ROAS staat voor Return On Ad Spent. Met de ROAS bereken je hoeveel opbrengst je hebt ontvangen voor je […]
Content
Wat is content? Content is een heel breed woord dat vaak voorkomt, voornamelijk in de wereld van marketing & communicatie. Het woord ‘content’ betekent letterlijk een idee dat wordt weergegeven via een medium. Dit kan een foto of video zijn op >Facebook< of >Instagram<, maar ook een blog zit vol content in de vorm van […]
Stockfoto’s
Wat zijn stockfoto’s? Een beeld zegt meer dan duizend woorden, maar dan moet je wel beeld hebben! Een tekst wordt makkelijker te begrijpen als er afbeeldingen bij staan, er worden dus vaak ondersteunende foto’s bij nieuwsartikelen, blogs en social media posts geplaatst. Denk bijvoorbeeld aan een artikel over een product: je leest over wat het […]