Social Media Marketing Begrippenlijst

Vakjargon? Daar ontkom je als online specialist bijna niet aan. We proberen onze klanten niet te veel te vervelen met deze taal, maar soms komt het voor dat het specifieke begrip nou eenmaal echt het beste met een moeilijke term wordt uitgelegd. Geen paniek! We leggen het hier graag even helemaal netjes uitgebreid voor je uit. Mis je een term of snap je alsnog iets niet? We leggen het je graag uit! Bel/mail met jouw specialist of vraag onderaan de pagina of we toch nog iets kunnen ophelderen. 

Stockfoto’s

Wat zijn stockfoto’s? Een beeld zegt meer dan duizend woorden, maar dan moet je wel beeld hebben! Een tekst wordt makkelijker te begrijpen als er

Meer leren »

Stockvideo

Wat is stockvideo? Naast eigen beeldmateriaal kun je als bedrijf ook gebruik maken van stock content, namelijk van stockfoto’s, stockmuziek en stockvideo’s. Stockvideo’s zijn video’s

Meer leren »

Instagram story

Wat is een Instagram story? Een Instagram story is een verhaal die 24 uur zichtbaar is. Je kunt meerdere foto’s of video’s achter elkaar plaatsen,

Meer leren »

Influencers

Wat is een influencer? Je hebt er vast al eens van gehoord: influencers. Je vindt influencers op de meeste social media kanalen, maar vooral Instagram

Meer leren »

Intake

Wat is een intake? Met nieuwe klanten hebben we – voordat we aan de slag kunnen – altijd een gesprek waarin we belangrijke zaken afspreken.

Meer leren »

Landingspagina

Landingspagina  Wat is een landingspagina, waarom heb ik deze nodig en hoe maak ik van een landingspagina een goede landingspagina? Drie goede vragen waar wij

Meer leren »

Winactie

Wat is een winactie? Je kent ze vast wel, die bekende ‘like, share & win’ winacties. Hartstikke leuk om te doen. Dit zijn jouw ways-to-go:

Meer leren »

Tijdlijn

Wat is een tijdlijn op social media? We kennen natuurlijk allemaal het begrip tijdlijn als een denkbeeldige of getekende lijn waarop de tijd wordt aangeduid.

Meer leren »

Linkpost

Wat is een linkpost? Eigenlijk zegt de naam het al: dit is een social media post of een adverentie met daarin een link naar de

Meer leren »

Stockmuziek

Wat is stockmuziek? Stockmuziek is muziek die gebruikt mag worden voor verschillende (marketing)communicatie-uitingen voor je bedrijf. Een voorbeeld is een social media bericht waarin je

Meer leren »

Leadcampagne

Wat is een leadcampagne? Een leadcampagne is één van de optimalisatiemogelijkheden binnen Facebook adverteren. Zoals de naam verklapt is het een campagne specifiek gericht op

Meer leren »

Facebook

Wat is Facebook? Facebook is een online social media platform, met zo’n 3 miljard gebruikers per maand! Op Facebook deel je je persoonlijke interesses met

Meer leren »

Tone of Voice

Tone of Voice De tone of voice is de manier waarop een bedrijf of merk met zijn klanten communiceert door middel van spraak en tekst.

Meer leren »

Transparante PNG

Wat is een transparante PNG? PNG staat voor Portable Network Graphics, oftewel: een afbeelding. Een PNG is geschikt om te gebruiken op het internet, bijvoorbeeld

Meer leren »

THINK-fase

Wat is de THINK-fase? De THINK-fase is de tweede fase in het See-Think-Do-Care (STDC) Model. Dit is een model gemaakt om de complete klantreis te visualiseren. In

Meer leren »

Kontentino

Kontentino Wanneer je kiest voor social media uitbesteden wil je natuurlijk wel de controle houden. Kontentino is een social media tool die wij gebruiken bij

Meer leren »

CTR (click-through-rate)

Wat is CTR (click-through-rate) CTR staat voor click-through-rate, ook wel doorklikratio genoemd. De CTR is een percentage dat aangeeft hoe waarschijnlijk het is dat iemand

Meer leren »

Contentkalender

Wat is een contentkalender? Als bedrijf heb je er vast eens van gehoord en wellicht gedacht: dat is misschien wat voor mijn marketing en social

Meer leren »

Stock content

Wat is stock content? Zoals je hier kunt lezen zijn er 2 soorten content: Flow content en stock content. Nieuwtjes en andere actuele dingen zijn

Meer leren »

Retargeting

Retargeting Retargeting is een essentieel onderdeel van de online marketing. In de ideale wereld koopt iedere websitebezoeker direct als ze op de website komen. Echter,

Meer leren »

Interactie

Wat is interactie? Je ziet het vast vaak voorbij komen in social media marketing: het woord “interactie”. Maar wat betekent het nou precies? Wanneer iets

Meer leren »

Clickbait

Wat is clickbait? Clickbait wordt letterlijk vertaald als ‘klik-aas”. Het zijn sensationele afbeeldingen of titels die mensen moeten misleiden om op een link te klikken.

Meer leren »

Persona

Wat is een persona? Een persona is een fictief persoon, die jouw dienst of product (doelgroep) representeert. Deze persona ontstaat uit onderzoek naar de behoeften

Meer leren »

Social Media Marketing

Wat is Social Media Marketing? Social Media Marketing is een marketingtechniek, waarbij social media kanalen worden ingezet om bedrijven te promoten. Social media kanalen zijn

Meer leren »

Hashtag

Wat is een hashtag? Op Social Media worden er veel hashtags gebruikt. Dit zijn woorden met een # teken ervoor. Bijvoorbeeld #website of #socialmedia. Dit

Meer leren »

CARE-fase

Wat is de CARE-fase? De CARE fase is de laatste fase in het See-Think-Do-Care (STDC) Model. Dit is een model gemaakt om de complete klantreis

Meer leren »

Content

Wat is content? Content is een heel breed woord dat vaak voorkomt, voornamelijk in de wereld van marketing & communicatie. Het woord ‘content’ betekent letterlijk

Meer leren »

LinkedIn Pagina

Wat is LinkedIn? LinkedIn is een social mediaplatform dat zich richt op het onderhouden van je zakelijke netwerk. Je gebruikt dit platform om verbinding te

Meer leren »

Kader

Wat is een kader? Als je gebruik maakt van de dienst social media uitbesteden zorgen wij er natuurlijk voor dat alle posts op jouw pagina

Meer leren »

DO-fase

Wat is de DO-fase? De DO fase is de derde fase in het See-Think-Do-Care (STDC) Model. Dit is een model gemaakt om de complete klantreis

Meer leren »

SEE-fase

Wat is de SEE fase? De SEE-fase is de eerste fase in het See-Think-Do-Care (STDC) Model. Dit is een model gemaakt om de complete klantreis te

Meer leren »

Help! Ik mis een term

Heb je iets gelezen in een mail of blog wat je niet begreep, maar kan je het hier niet terugvinden? Geen paniek. Vul hieronder in welke term wat meer uitleg nodig heeft en we gaan er mee aan de slag.